Stránka 2 z 6

Re: OI 66 AGR rv 97 NESÉRIE

Napsal: 08 led 2014 22:21
od subz3ro_tdi
@Milan_FRS: Trosku nepochopitelna reakcia z tvojej strany, nemyslis??? :? Ked ma poznas z DP fora, tak sa pozri na podpis... je tam odkaz na ten moj 3kovy Golf s odporom.

@Indi: Ked tak kludne pokracuj SZ (ak mas chut o tom dalej diskutovat) a moje prispevky v tomto vlakne premaz, nech sa panko od Chomutova neciti ze tu ma offtopic diskusiu. Dik.

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 09 led 2014 00:07
od Indi
Tak on to tam píše - benzín potřebuje velký průtok, jelikož zčásti funguje jako atmosféra a zčasti je přeplněný.
Diesel plní od volnoběhu, vyšší tlak a tudíž vyšší teplota vzduchu.

Čím více chladič vzduch ochladí tím větší tlakový spád, jelikož se vzduch více smrskne.
Je tam i hezky popsaná aerodynamika žeber( vnější ).

Pokud si někdo pořádně přečte ten australský článek, tak podle něj je forge taky nahouby :-P

S tím materiálem je to taky bohužel pravda- není alu jako alu.

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 24 led 2014 16:31
od subz3ro_tdi
Indi píše:Pokud si někdo pořádně přečte ten australský článek, tak podle něj je forge taky nahouby :-P
Teoria je jedna vec (bar&plate jadro by mal by vzdy lepsie ako tube&fin), prax je vec druha. A v praxi ti mozem s kludnym svedomim potvrdit ze IC (tube&fin jadro) od Forge ma tak min. o 30 az 40% vacsiu ucinnost a pocitovo vyrazne nizsie tlakove straty ako ten cinsky IC (bar&plate jadro) porovnatelnej velkosti ;) Nissens robi aj bar&plate jadra.... ale tam je cena 2-nasobna oproti tube&fine a malokto z vyrobcov performance komponentov pre motorsport ich preto pouziva... jedine dat urobit IC na mieru do firmy kde s nimi robia (napr. tu). Mne tam vycislili sumu za intercooler s 60-kovym jadrom Nissens a vyskou 20 cm na nejakych 650 eur bez DPH. :-x Takze som si povedal - toto uz nie - tak som to riskol a objednal som ten Forge co stal takmer iba 1/3 z toho... a na ten vykon co tam mam (zda sa) postacuje tak akurat.

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 25 led 2014 00:36
od Indi
Tato firma dělá chladiče,které se mi líbí, rozumnácena, doživotní záruka a žebra mají správný tvar.
Jen ty rozměry mi nevyhovují ;-)

http://www.mishimoto.com/mishimoto-inte ... -kits.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 25 led 2014 18:49
od subz3ro_tdi
Takto na fotkach to vyzera velmi pekne. Skoda ze nedaju foto z bocneho pohladu do tych vani... aspon by mal clovek pribliznu predstavu o aky design jadra sa jedna. Cenovo to je velmi zaujimave...

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 26 led 2014 01:49
od Indi
Ty máš fotku jádra IC od Forge?

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 26 led 2014 10:04
od subz3ro_tdi
Fotku samozrejme mam... ale nie od vyrobcu - v tomto je to (zial) akysi vseobecny standard ze to nikto nefoti, aj ked celkom nerozumiem z akeho dovodu :-) Je tam presne to jadro ako je v prospekte Nissens v jednom z predoslych mojich prispevkov.

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 23 úno 2014 10:39
od subz3ro_tdi
Diky, talec, za tuto foto... len to potvrdzuje moje slova :-P
FMIC Audi S3 v originalnom prevedeni ma typovo to iste jadro co mam ja na Forge - samozrejme kvoli mensej hrubke jadra je trochu inak dimenzovana sirka prepazok.

jadro v FMIC Audi S3
Obrázek

jadro v FMIC Twintercooler od Forge Motorsport
Obrázek

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 23 úno 2014 22:08
od Indi
Pořád ale nechápeš rozdíl v tlaku, teplotě, objemu a průtoku vzduchu.
Jinak pěkné fotky .

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 24 úno 2014 14:05
od subz3ro_tdi
Indi píše:Pořád ale nechápeš rozdíl v tlaku, teplotě, objemu a průtoku vzduchu.
Myslim ze nemozes mat ani pribliznu predstavu comu ja v tejto problematike chapem a comu nie. Ale je to tvoj nazor.
Fotky som sem dal preto lebo nieco taketo moze niekomu v urcitych situaciach pomoct v rozhodovani v suvislosti s tymto typom jadra (ktore je pokladane za jedno z tych "lacnejsich"). O potrebe dimenzovania chladica (prip. tlakoveho potrubia) ako takeho nebolo z mojej strany ani zmienky - cize comu skutocne nechapem je tvoja poznamka.