Stránka 3 z 4

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 05 kvě 2009 22:13
od TDI tech
U T815 teplomer zacina od 120C a bezna prevadzkova teplota je okolo 160-180C.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 04 říj 2010 00:20
od jajic
TDI tech píše:U T815 teplomer zacina od 120C a bezna prevadzkova teplota je okolo 160-180C.
a jsi si jistý,že ta teplota u tatry je teplota oleje?

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 04 říj 2010 19:59
od catdavid
Není to teplota na válcích,když je to vzducháč?

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 02 črc 2012 15:36
od jizzle
Ahoj, podle mě velice zajímavý a užitečný téma a je škoda, že je to vlastně nedořešený a nechalo se to umřít. Chlazení oleje se nějak míjí diskuzím, možná protože většina aut nemá budík teploty oleje a tak to spoustu lidí ani nenapadne řešit. Hlavní ale je, aby vyždímali co nejvíc koní a samozřejmě pokud možno, zadarmo. :-)

Pro mě je to zrovna dost aktuální věc. Stavím novej motor do své Ibizy a origo výměníku nevěřím, resp. nechci se omezovat ve využití výkonu auta kvůli nedostatečnýmu chlazení oleje (v létě na dálnici nebyl problém blížit se ke 120°C a to jsem to nijak moc nehnal. A to se mně vůbec nelíbí), takže chci určitě externí chladič.

Potřeboval bych vědět jednu věc - jakej má být závit na adaptéru pod držák olej. filtru? Bavíme se o motoru ASZ. Co jsem se díval na ebayi, těch typů závitů je víc a nechci koupit něco, zkusit to a zjistit, že to nepasuje.

Pročetl jsem tohle téma celý a vzal jsem si z toho, že nemá cenu zachovávat výměník olej-voda. No a napadlo mě, že se teda budou muset změnit i nějaký hadice chladicí kapaliny, když se výměník vyřadí. Je to tak? Jak složitý bude předělat to vedení vody? Nebude pak problém třeba s umístěním teplotního čidla? (nevím, kde přesně je)

Co se týče velikosti chladiče, předpokládám, že to se odvíjí hlavně od plánů využití auta a jelikož to stavím převážně na běžný ježdění, tak nějakej menší bude stačit. Resp. kdybych zjistil, že nestačí, tak ho pak prodám a koupím větší, to už ale není zas takovej problém. A stejně si myslím, že i malej chladič toho uchladí mnohem víc, než výměník, kterej má 90°C, žejo. Náplň oleje navíc je snad jasná věc, u každýho chladiče je napsanej jeho objem a něco se ještě přidá kvůli hadicím.

Takže jestli tady někdo montoval externí chladič oleje do svýho TDI a byl by ochotnej se podělit o zkušenosti a informace, tak budu moc vděčnej a určitě nejen já! :-)

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 04 črc 2012 01:25
od Indi
Není potřeba olej doslova podchladit, ale udržet pokud možno jeho konstantní teplotu, pokud se bavíme o běžném provozu, byť upraveného motoru.
Pokud ti teplota leze k 120°C v serii máš problém s vodním chlazením motoru jako takovým.
To může mít nasvědomí vadný termostat, nevhodný olej, málo oleje, zanesený chladič z venku nebo ze vnitř, slabá vodní pumpa, tekoucí trysky atd..
Mi při plné zátěži a to nemyslím pár vteřin, nepřeleze 96°C (na cestě) a to mám origo 96kW výměník a hodně koní ;-) .
Ono se při úpravách dost často zapomíná na zdánlivě nedůležité věci.

Pokud dojde k odstranění původního vyměníku, tak nárust objemu oleje nebude nijak výrazný, protože on má taky svůj objem, tak se nepřepočítejte.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 04 črc 2012 13:02
od jizzle
Díky za odpověď. S tím podchlazováním to je jasný, tak jsem to nemyslel. Přírubu pod filtr bych určitě koupil s termostatem.

S výkonem jsem už ale daleko od sériovky, naměřeno bylo 226hp 440Nm. Jinak co se týče těch možných problémů, co jsi vypsal, tak si myslím, že s tím jsem problém neměl. Voda držela 90°C i v těch největších horkách, oleje jsem měl určitě dost a byl tam myslím Mobil 5w-40. Nicméně olej se mi zahříval fakt víc, než by měl (soudě podle podmínek a stylu jízdy) a měl jsem strach s tím třeba zajít u nás v Brně na okruh, abych to neutavil. No a jelikož bych se občas rád zašel sklouznout na okruh, kde se jezdí necelé půl hodiny, tak bych to externí chlazení určitě rád dodělal. Hlavně když teď probíhá stavba novýho motoru (z původního šly 2 ojnice na kusy ven), tak bych toho rád spláchl co nejvíc při jednom, když je to celý rozdělaný.

Edit: teď jsem si všiml, že jsi psal i tekoucí trysky. Ty byly, bohužel. Teď ale mám fungl nový FB Race 520, vstřiky vyčištěný ultrazvukem a seřízený. Možná teda počkám, až to zase pojede a uvidí se hned, jak se olej chladí, nebo nechladí (Ibiza ve verzi Sport má přídavný budíky teploty oleje a voltáže, jenom ale třídveřová). No a potom by se eventuálně dodělal ten ext. chladič.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 04 črc 2012 15:55
od HANZTD
JA MAM NA OKTĚ TOTO (FOTOS),KDYSI BYL TREND ŽE SE MUSÍ VŠECHNO BEZ VYJIMKY CHLADIT ,DNESKA UŽ BYCH TO DO AUTA ZNOVU NEDAVAL ,JAK PÍŠE INDI POKUD TI VŠE FUNGUJE A MAŠ ČISTÝ CHLADIČE ,MYSLIM ŽE TO I S VYŠŠÍM POČTEM KONÍ NENI DO BĚŽNÝHO PROVOZU POTŘEBA ... POKUD TEDA NECHCEŠ JEZDIT PO TOM OKRUHU KAŽDEJ VEJKEND NON100P ;-) TOT MUJ NÁZOR

JE TO TAKOVEJHLE BAZMEK KTERYM SE NAHRADÍ VÝMĚNÍK, VODU SI UZAVŘEŠ DO OKRUHU A TIMHLE TI PROUDÍ OLEJ DO EXTR CHLADIČE KTEREJ SI NAPÁSNEŠ NEJLÍP NÁPOROVĚ ,, JA MAM Z BMW E30 TEN ÚZKEJ ČERNEJ SOUBĚŽNĚ S TRAVERZOU

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 04 črc 2012 18:15
od Jim
Na bývalé Octě (AGR rotačka 200PS) jsem měl budík na teplotu oleje a dodělán chladič oleje z ASZ motoru.
Maximální teplota, co se mi ukázala, byla 110C v situaci, kdy jsem si dal na letišti několik sprintů naráz za sebou.
Ale jinak to výjimečně překročilo 100C, pohybovalo se to na stabilních 90-95C.
Čili 96kW výměník bohatě stačí.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 04 črc 2012 21:29
od jizzle
Dík za info chlapi a Hanzovi za super fotky (máš to přesně, jak jsem to zamýšlel :-) ). Radši teda počkám až bude auto vrčet a uvidí se. Mělo by být celkem brzo hotový, takže ještě určitě zažije ty největší horka.

Top Product Website

Napsal: 14 lis 2023 04:29
od FrankJScott
Please try Google before asking about Great Teatime Results History Tips d799bbd