Volba vhodného FMIC - jak na to?

Zde jsou příspěvky, které se zabývají problémy, které mají oba typy uložení společné...
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Příspěvky: 256
Registrován: 13 bře 2009 10:06
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: OI 66 AGR rv 97 NESÉRIE

Příspěvek od subz3ro_tdi » 08 led 2014 22:21

@Milan_FRS: Trosku nepochopitelna reakcia z tvojej strany, nemyslis??? :? Ked ma poznas z DP fora, tak sa pozri na podpis... je tam odkaz na ten moj 3kovy Golf s odporom.

@Indi: Ked tak kludne pokracuj SZ (ak mas chut o tom dalej diskutovat) a moje prispevky v tomto vlakne premaz, nech sa panko od Chomutova neciti ze tu ma offtopic diskusiu. Dik.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI

Uživatelský avatar
Indi
Site Admin
Příspěvky: 1684
Registrován: 12 bře 2009 02:28
Bydliště: Dílna na severu Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od Indi » 09 led 2014 00:07

Tak on to tam píše - benzín potřebuje velký průtok, jelikož zčásti funguje jako atmosféra a zčasti je přeplněný.
Diesel plní od volnoběhu, vyšší tlak a tudíž vyšší teplota vzduchu.

Čím více chladič vzduch ochladí tím větší tlakový spád, jelikož se vzduch více smrskne.
Je tam i hezky popsaná aerodynamika žeber( vnější ).

Pokud si někdo pořádně přečte ten australský článek, tak podle něj je forge taky nahouby :-P

S tím materiálem je to taky bohužel pravda- není alu jako alu.
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy a občas je potřeba začít znova.
Audi CAB 1.9PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Seat Alhambra 1.9PD 110kW/320Nm serie-nyní 139/420
Audi A5 3.0TDI Quattro
SERVIS Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182, Po-Pá, 9:00-17:00
http://www.tdigarage.cz/

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Příspěvky: 256
Registrován: 13 bře 2009 10:06
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od subz3ro_tdi » 24 led 2014 16:31

Indi píše:Pokud si někdo pořádně přečte ten australský článek, tak podle něj je forge taky nahouby :-P
Teoria je jedna vec (bar&plate jadro by mal by vzdy lepsie ako tube&fin), prax je vec druha. A v praxi ti mozem s kludnym svedomim potvrdit ze IC (tube&fin jadro) od Forge ma tak min. o 30 az 40% vacsiu ucinnost a pocitovo vyrazne nizsie tlakove straty ako ten cinsky IC (bar&plate jadro) porovnatelnej velkosti ;) Nissens robi aj bar&plate jadra.... ale tam je cena 2-nasobna oproti tube&fine a malokto z vyrobcov performance komponentov pre motorsport ich preto pouziva... jedine dat urobit IC na mieru do firmy kde s nimi robia (napr. tu). Mne tam vycislili sumu za intercooler s 60-kovym jadrom Nissens a vyskou 20 cm na nejakych 650 eur bez DPH. :-x Takze som si povedal - toto uz nie - tak som to riskol a objednal som ten Forge co stal takmer iba 1/3 z toho... a na ten vykon co tam mam (zda sa) postacuje tak akurat.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI

Uživatelský avatar
Indi
Site Admin
Příspěvky: 1684
Registrován: 12 bře 2009 02:28
Bydliště: Dílna na severu Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od Indi » 25 led 2014 00:36

Tato firma dělá chladiče,které se mi líbí, rozumnácena, doživotní záruka a žebra mají správný tvar.
Jen ty rozměry mi nevyhovují ;-)

http://www.mishimoto.com/mishimoto-inte ... -kits.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy a občas je potřeba začít znova.
Audi CAB 1.9PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Seat Alhambra 1.9PD 110kW/320Nm serie-nyní 139/420
Audi A5 3.0TDI Quattro
SERVIS Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182, Po-Pá, 9:00-17:00
http://www.tdigarage.cz/

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Příspěvky: 256
Registrován: 13 bře 2009 10:06
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od subz3ro_tdi » 25 led 2014 18:49

Takto na fotkach to vyzera velmi pekne. Skoda ze nedaju foto z bocneho pohladu do tych vani... aspon by mal clovek pribliznu predstavu o aky design jadra sa jedna. Cenovo to je velmi zaujimave...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI

Uživatelský avatar
Indi
Site Admin
Příspěvky: 1684
Registrován: 12 bře 2009 02:28
Bydliště: Dílna na severu Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od Indi » 26 led 2014 01:49

Ty máš fotku jádra IC od Forge?
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy a občas je potřeba začít znova.
Audi CAB 1.9PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Seat Alhambra 1.9PD 110kW/320Nm serie-nyní 139/420
Audi A5 3.0TDI Quattro
SERVIS Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182, Po-Pá, 9:00-17:00
http://www.tdigarage.cz/

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Příspěvky: 256
Registrován: 13 bře 2009 10:06
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od subz3ro_tdi » 26 led 2014 10:04

Fotku samozrejme mam... ale nie od vyrobcu - v tomto je to (zial) akysi vseobecny standard ze to nikto nefoti, aj ked celkom nerozumiem z akeho dovodu :-) Je tam presne to jadro ako je v prospekte Nissens v jednom z predoslych mojich prispevkov.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Příspěvky: 256
Registrován: 13 bře 2009 10:06
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od subz3ro_tdi » 23 úno 2014 10:39

Diky, talec, za tuto foto... len to potvrdzuje moje slova :-P
FMIC Audi S3 v originalnom prevedeni ma typovo to iste jadro co mam ja na Forge - samozrejme kvoli mensej hrubke jadra je trochu inak dimenzovana sirka prepazok.

jadro v FMIC Audi S3
Obrázek

jadro v FMIC Twintercooler od Forge Motorsport
Obrázek
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI

Uživatelský avatar
Indi
Site Admin
Příspěvky: 1684
Registrován: 12 bře 2009 02:28
Bydliště: Dílna na severu Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od Indi » 23 úno 2014 22:08

Pořád ale nechápeš rozdíl v tlaku, teplotě, objemu a průtoku vzduchu.
Jinak pěkné fotky .
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy a občas je potřeba začít znova.
Audi CAB 1.9PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Seat Alhambra 1.9PD 110kW/320Nm serie-nyní 139/420
Audi A5 3.0TDI Quattro
SERVIS Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182, Po-Pá, 9:00-17:00
http://www.tdigarage.cz/

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Příspěvky: 256
Registrován: 13 bře 2009 10:06
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Příspěvek od subz3ro_tdi » 24 úno 2014 14:05

Indi píše:Pořád ale nechápeš rozdíl v tlaku, teplotě, objemu a průtoku vzduchu.
Myslim ze nemozes mat ani pribliznu predstavu comu ja v tejto problematike chapem a comu nie. Ale je to tvoj nazor.
Fotky som sem dal preto lebo nieco taketo moze niekomu v urcitych situaciach pomoct v rozhodovani v suvislosti s tymto typom jadra (ktore je pokladane za jedno z tych "lacnejsich"). O potrebe dimenzovania chladica (prip. tlakoveho potrubia) ako takeho nebolo z mojej strany ani zmienky - cize comu skutocne nechapem je tvoja poznamka.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI

Odpovědět