Stránka 1 z 3

Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 26 pro 2010 13:57
od mike_1979
Kluci, rád bych tady otevřel diskuzi na téma volba vhodného mezichladiče pro daný typ úpravy motoru. Napište tady svoje kriteria, podle kterých vybíráte mezichladič vy případně jiné vaše poznatky, jestli nějak měříte výkon, teploty...
Často se na různých forech setkávám s názorem čím větší tím lepší chladič a nebo jako dneska že někdo vidí chladič na fotce a je schopný z toho určit jestli bude vhodný nebo ne. Už mi to nedalo a musím k tomu něco napsat.

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 26 pro 2010 19:26
od mike_1979
Na začátek přidám pár svých poznatků
Podle mě posuzovat výkon nebo vhodnost chladiče podle geometrických rozměrů je ptákovina. Tady jsou hlavní důvody proč:
Nejdůležitější parametry jsou vnější a vnitřní tlaková ztráta a výkon při daném pracovním bodě nebo pracovním intervalu. Tohle by měl každý ať třeba pseudotuningový nebo garážový výrobce vědět o svém produktu.

1. Výkon se počítá z kalorimetrické rovnice m1.c1.dT=m2.c2.dT. kde 1 jsou vstupní hodnoty a 2 výstupní. Hmotnost se bere z hustoty a objemu čili rychlost krát objemový průtok. A to jak na straně Chlazeného vzduchu z turbíny tak ne straně chladícího tedy náporového.jak někdo může tvrdit, že třeba chladič schovaný do podběhu bude chladit stejně jako FMIC umístěný přímo do náporu?
2. Výkon chladiče neroste přímo úměrně s geometrickými rozměry. vždycky se rozměry musí optimalizovat s ohledem na vnitřní a vnější tlakovou ztrátu.
Vnitřní tlaková ztráta ovlivňuje optimální průtok vzduchu chladičem, obecně ale s klesající tlakovou ztrátou klesá i výkon na vnitřní straně, je nutné najít optimální poměr pro požadované pracovní podnmínky.
Vnější tlaková ztráta je důlkežitá hlavně z pohledu dalších chladičů, které jsou za ním. Pokud dám velký mezichladfič sice s velkým výkonem ale tím i hustším rozložením finů ,bude mít velkou tlak. ztrátu. Pokud se takový mezichladič jěště třeba umístí celoplošně před vodní a chladič klimy, tak se rapidně sníží průtok vzduchu potřebný pro další chladiče.Proto bych s takovou úpravou byl hodně opatrný.

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 26 pro 2010 19:40
od dudu
a kde ho ma OC 2 a G5 LEON CUPRA -ARL atd . problem je v tom že to auto nemohu zahřát ani po 10 km a v lete potreba chladit ale ne vodu jen nasavany LUFT *thumbs up*

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 27 pro 2010 01:12
od Indi
Ono teorie pěkná věc, ale praxe je úplně někde jinde.
Dycinky se někdo chytne jedné věci co chce mít úplně super spočítanou a na zbytek kašle.
Každopádně tvrzení "čím větší, tím lepší" je dobré tak do porna :D
Informace a data ti moc lidí neřekne, protože to měření není zadarmo.

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 27 pro 2010 11:48
od TDIfun
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... talog=0013" onclick="window.open(this.href);return false;
inspirace..

Re: Volba vhodného FMIC - jak na to?

Napsal: 27 pro 2010 20:09
od HANZTD
ODBOČIM ,ALE TY SILIKONOVÝ VŠEMOŽNÝ TVARY ,NO PROSTĚ NÁDHERA *thumbs up*

Re: OI 66 AGR rv 97 NESÉRIE

Napsal: 07 led 2014 16:33
od subz3ro_tdi
Z vlastnej skusenosti by som sa nebal ani tych lacnejsich (tube&fin) Nissens jadier - aktualne ich pouziva napr. Forge. Myslim ze nieco z ich serie 200 by mohlo byt dostacujuce ;)
Inak vyborny clanok ohladom tematiky intercoolerov je tu... (ak nie je EN jazyk zasadny problem, rozhodne doporucujem precitat!)

Re: OI 66 AGR rv 97 NESÉRIE

Napsal: 08 led 2014 01:42
od Indi
Super čtení,jen je velký rozdíl v FMIC pro benzín a pro diesel.
Ta firma řeší jen benzíny a to je úplně jinde.

U Hanzovy octy jsem měřil tlak jak před, tak za IC a rozdíl cca nula.
Jak se dělalo toto auto, tak tam bylo tolik budíku, že by se na palubku nevešly.

Re: OI 66 AGR rv 97 NESÉRIE

Napsal: 08 led 2014 17:49
od subz3ro_tdi
Indi píše:U Hanzovy octy jsem měřil tlak jak před, tak za IC a rozdíl cca nula.
Tak ono nemusi byt problem s tlakovym spadom resp. s tym ze by bol malo priechodny... prave tie (starsie) cinske jadra mali tu vostinu dost riedku - takze co sa tyka priechodnosti boli super, ale odvod tepla zo vzduchu do IC nebol idealny. Tie co sa predavaju teraz uz maju hustejsie "rebrovanie" (ako je vidno na tomto obrazku - vlavo novsia, vpravo starsia verzia jadra).
Kazdopadne nie je to len o hustote rebrovania... tie cinske jadra maju tu efektivitu proste nizsiu, lebo udajne to ani nie je vsetko cisty hlinik, ale cast je nejaka zliatina (?) Ked mi prisiel z UK ten novy FMIC od Forge Motorsport, mal som normalne obavy, kedze som tento typ jadra nepoznal a intercooler bol az podozrivo lahky... o to viac som si vydychol ked sme na brzde zistili ze (na rozdiel od toho cinskeho zo saabtuning) funguje na svoju velkost perfektne ;)
Indi píše:je velký rozdíl v FMIC pro benzín a pro diesel.
Ta firma řeší jen benzíny a to je úplně jinde.
Ak sa mozem spytat tak v com konkretne je taky velky rozdiel? Ak odhliadneme od velkosti plniaceho tlaku (ktory je u benzinovych motorov z hladiska toho ze potrebuju mensi pomer vzduchu ako TDI samozrejme nizsi -- teda pokial sa bavime o garancii toho na aky vykon dany IC dostacuje a na aky nie, tak su dieslove motory narocnejsie), tak samotny princip ochladenia stlaceneho vzduchu je pre intercooler uplne autonomna uloha a nie je zavisla na danom type motora (spalovania).

Re: OI 66 AGR rv 97 NESÉRIE

Napsal: 08 led 2014 22:13
od Milan_FRS
Hosi jsem rad za vase reakce ale nechci aby se to nejak zvrhlo,subzero tebe znam z dieselpower fora ty jsi takovej slovenskej Forest ale tvoje auto sem jeste nide nevidel,takze ti dekuju za prispevky ale na tohle nejsem zvedavej kvuli tomuhle uz nedavam na dieselpower forum zadny inzeraty 1000000000000000000 chytraku ktery maji doma trojkovy golfy s odporem a akorat rejpou....Takze prosim bez OT!!!!