Stránka 4 z 33

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 15 pro 2010 00:46
od Indi
Já mám tyhle užitečné blbosti rád(hlavně jak fungují) . Jinak z almary půjde výměnik výfuk-sání "dopryč" , ale momentálně nestíhám.
V Cabru ho nemám a teplo jde hned jak nastartuji, ale tam je el. spirála v topení( něco jak fén ).

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 24 pro 2010 01:58
od Indi
Tak jsem naježil i Almaře *jokingly* , dostala nové pneu Firestone 215/55/16-97V-winterhawk-2V-XL.
Nosnost a rychlost je dostatečná 8-) , jsem zvědavý kolik na nich najedu :-P

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 28 pro 2010 02:43
od Indi
Téma jsem rozdělil a v diskuzi o pneu můžeme pokračovat ZDE

Tak jsem začal s úpravou přihřívače na nezávislé topení.
Nezávislé topení, ale ohřívá většinou vodu jen v topení(kabina) a né v motoru. Tohle ale motor bude ohřívat.
Budu vám dávat fotky s popisky a taky přihodím nějaké schémata.
Na netu je těch témat celkem dost, ale mě se některé věci moc nelíbily a tudíž jsem je udělal, po svém :-P
Funkce přihřívače zůstane zachována, ale s možností : origo zapojení, off a nebo stále on pokud běží motor.

Na prvních fotkách vidíte přípravu přepínače, relé, obvodu pro signalizaci zapnutí pulzního čerpadla nafty
pro "bufík" a diodového obvodu, který se vloží do kabeláže .

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 28 pro 2010 20:31
od dudu
HOLKY V TEPLE MOTOR TAKY *thumbs up* :\'( o:-)

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 30 pro 2010 22:21
od Indi
Pro začátek jsem si nastudoval schémata zapojení, abych pochopil proč a kam ty dráty vedou.
První je obvod pro kontrolku zapnutého palivového čerpadla.
Druhé schéma je origo zapojení od Eberspächeru.
A třetí je zapojení ovládacích hodin.

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 30 pro 2010 22:36
od Indi
Tato instalace je platná pro TDI motory 96 a 110kW, u jiné motorizace se to liší(jak barvy, tak umístění relátek).Zapojil jsem to vše na jednom místě, jelikož mi bylo proti srsti tahat palubkou tak hrubý drát(4mm2 - riziko zkratu a požár) a taky se mi nechtělo rozebírat půl auta. Už jen z důvodu pozdějších případných oprav mám vše na jednom místě a po demontáži levé části palubky a první lišty prahu.
Celé je to jištěné 2x30A (ventilátor) a 10A pojistkou vodní oběhové čerpadlo a relátka.
Další komentáře budou přímo u fotek.

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 30 pro 2010 22:48
od Indi
Na řadu přichází příprava obvodu pro kontrolu chodu čerpadla paliva a ovládaní vodního čerpadla, pokud by neběželo tak se bufík rychle přehřeje a vypne se.
Napájecí napětí jsem vzal z hlavního přívodu pro jednotku centrální elektriky . Přívod jsem chtěl zachovat v nepoškozeném stavu a tak jsem to celé protáhl pojistkovým pouzdrem, aby to šlo vrátit do původního stavu.

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 30 pro 2010 23:00
od Indi
Máme nachystáno napájení a nyní je potřeba najít napájení ventilátoru a natáhnout dva dráty do jednotky klimatroniku.
Vodič v červeném konektoru rožne ikonu na displeji( režim pro nezávislé topení) a vodič v modrém konektoru to napájí.
Ten odstřižený drát z modrého konektoru jsem použil jako napájení pro manuální režim topení za chodu motoru.

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 30 pro 2010 23:06
od Indi
A výsledek vám zatím nepovím, protože mám hotové jen manuální ovládaní za chodu motoru ;-)
Chybí mi nainstalovat vypínač pro zapnutí celé te parády, není čas :-/

Re: Indiho ALMARA - Seat Alhambra TDI PD 110kW BTB

Napsal: 30 pro 2010 23:07
od Indi
Jak se podaří tak zítra jinak v neděli bude pokračování.